2011. szeptember 8., csütörtök

Betyárgombóc nokedlivel



Édesanyámmal gyakran megtárgyaljuk, hogy aznap melyikünk mit főzött, sokszor ötleteket adunk egymásnak. Egyik nap mesélte, hogy milyen finom ételt készített a Duna TV-n látott Család-Barát c. műsorból. Az eredeti recept szerint nagycsaládos adag készül a megadott mennyiségekből, ezért én megfeleztem az adagokat, ezt jegyzem le ide.

Tényleg nagyon finom és laktató étel, érdemes kipróbálni!



Hozzávalók:


  • 30 dkg darált hús (sertés vagy szárnyas)

  • 2 tojás


  • bors

  • zsemlemorzsa

  • 1 kis hagyma

  • 1 húsos paprika

  • 1 paradicsom

  • pirospaprika

  • 20 dkg gomba

  • 1 dl tejföl

  • 1 evőkanál liszt

A darált húst összekeverjük a tojásokkal, tetszés szerint sózzuk, borsozzuk, majd annyi zsemlemorzsát adunk a masszához, hogy könnyen formázható legyen. Diónyi nagyságú gombócokat készitünk, félretesszük.


Kevés olajon megdinszteljük a hagymát, majd felengedjük 2,5 dl vízzel. Beletesszük az apróra vágott paprikát és paradicsomot. Néhány percig főzzük, majd ízlés szerint pirospaprikával, sóval és borssal ízesítjük. A gombákat szeleteljük, hozzáadjuk a paradicsoomos keverékhez.



Néhány perc múlva a húsgombócokat is beletesszük a szószba, lefedjük és tovább főzzük. Fontos, hogy ne kevergessük az ételt, hanem inkább rázogassuk az edényt, így nem törnek össze a gombócok.



Mikor a zöldségek és a gombócok is majdnem készre főttek, a lisztet csomómentesen elkeverjük a tejföllel, hozzáadjuk a húsos-zöldséges raguhoz, néhányszor összerázzuk, majd amikor rotyogni kezd, levesszük a tűzről. Nokedlivel tálaljuk.


A nokedlihez összekeverünk nagyjából 25 dkg lisztet, 1-2 tojást, bő csipet sót és annyi vizet, hogy lágy, enyhén folyós állagú masszát kapjunk. Forrásban levő sós vízbe szaggatjuk a nokedliket, közben meg-megkavarjuk, hogy ne ragadjanak az edény aljához. Amikor a nokedlik feljönnek a víz felszínére, és a víz újra forrni kezd, a nokedlik készre főttek. Szűrőkanállal kiszedjük egy edénybe, 1-2 evőkanál vajat keverünk hozzá.




17 megjegyzés:

trollanyu

Ez nagyon finom, már párszor elkészítettem:) Nem a tv-ben láttam, hanem egy blogon, http://suss-alkoss.blogspot.com/2011/02/zsemlemorzsas-betyar-gomboc.html
Lehet, hogy nem pont ugyanaz, nálunk mindenki szereti.

Gerdi

Én még nem készítettem ilyet, de annyira jól hangzik, hogy fogok!

Marika

Nekem is újdonság, de nagyon jól hangzik, biztosan fog készülni nálam is!

Petra

Hú, de jó! Nagyon tetszik! Vittem is a recepted, köszi. :))))

Bianka

Nagyon finom

Barbi konyhája

Nagyon tetszik ez a recept! Rettenetesen megéheztem a látványtól!
Tényleg jó ötletek vannak a tévében, én is sütöttem már onnan!
Kérlek nézz be hozzám, szeretnék neked átadni egy kis ajándékot! :)

Gerdi

Jade, egy díjat szeretnék átadni neked, nézz be érte hozzám, légy szíves!

Jade

Trollanyu, szerintem nagyon hasonlo, valoszinuleg van meg mas valtozata is ennek a nepszeru etelnek, mint a tv musorban is elmondtak. Orulok, hogy mindenkinek izlik, hisz olyan finom!

Gerdi, remelem nalatok is olyan sikere lesz, mint nalunk! Itt is koszonom a dijat!

Marika, Petra, majd szoljatok, hogy milyen lett.

Barbi, szerintem is nagyon jo otletek vannak egyes tv musorokban. Ennek kulonosen orultem :) Koszonom szepen Neked is a dijat!

ManóMérce

köszi a receptet, ez is elkészült... A férjem ritkán dícséri meg a főztöm (nem, azért annyira nem főzök rosszul:))), ezt nem győzte dícsérni. Biztosan többször is előfordul majd a konyhában.

Jade

Kedves Manomerce, nagyon orulok, hogy izlett ez az etel! Koszonom a visszajelzest!

tücsi

Már látvány is nagyon ízletes; így el kell készítenem, hogy a valóságban is megtudjam.A családbarátból már én is sütöttem:))

Éva

Fincsinek néz ki ezt megcsinálom..köszi...

Névtelen

Nagyon finom lett. Köszönöm a receptet

Névtelen

Köszönöm a receptet. Ma ez volt a vacsora. Mindenkinek ízlett.

Névtelen

Júj de jól néz ki. 😍

Névtelen

Én már kb. 3 hónapja többször megfőztem, igaz mas blog volt az ötletadó. A recept majdnem ilyen, de szalonna is van az első lépésben pirítva aminek a zsírjaban készül olaj helyett az étel. Nagyon finom szalonna nélkül is.

Névtelen

Most készül kíváncsian várom a vég eredményt.

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP