2009. május 14., csütörtök

Banános tekercs


Már kétszer is elkészítettem ezt a finomságot az lemúlt hónap alatt, annyira finom. Nem túl édes, nem túl krémes, egyszerűen csak nagyon finom!

A receptet Gabojszától vettem, már első nézésre nagyon megtetszett a látványa.
Mikor először készítettem, 4 dkg kakaóból kivettem egy kanálnyit és 1 kanál étkezési keményítővel helyettesítettem. Úgy tűnt, hogy valamivel puhább volt az állaga, mint a másodiknak. Mindenképpen nagyon finom lett. Érdemes elkészíteni!
Hozzávalók a tésztához:
  • 6 tojás
  • 12 dkg porcukor
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 4 dkg kakaó
  • vaj és liszt a tepsi kikenéséhez

A töltelékhez:

  • 20 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 2 ek liszt
  • 2 dl tej
  • 10 dkg porcukor
  • 2 dkg kakaó
  • 1 kk vanília esszencia (vagy 2 kk vaníliás cukor)
  • 10 dkg (tej)csokoládé
  • 2 banán, az egyenesebb fajtából

A tojások sárgáját a porcukorral habosra kell keverni, majd hozzáadni a szódabikarbónát és a kakaót. A keményre vert fehérje habot lazán belekeverjük, kikent és lisztezett peremes tepsibe simítjuk a masszát. 170 fokos előmelegített sütőben megsütjük.

A krémhez a tojást kicsit felverjük, hozzákeverjük a lisztet, apránként hozzáadjuk a tejet és duplafalú forralóban sűrű krémmé főzzük. Hagyjuk kihűlni. Időközben a vajat habosra keverjük a porcukorral, majd összekeverjük a kihűlt krémmel.

Ezt elosztjuk 60-40%-ban, a nagyobb részbe belekeverjük a kakaót, a kisebbikbe egy kevés cukrot és a vanília esszenciát.

A tésztát megkenjük előbb a vaníliás, majd a kakaós krémmel, egyik szélére tesszük a banánokat, majd feltekerjük. A tetejét is bekenjük krémmel - ha van, recés élű késsel - majd ráreszeljük a csokit. Hűtőben kell tartani tálalásig.

2 megjegyzés:

Tündi Daika

Ez nagyon finom én is sokat készitettem, én Váradrol tanultam a receptet Boncidai Marikátol:) Egy kicsit eltér, de nagyjábol ugyanaz :)Nagyon jo receptjeid vannak, öröm a képeket nézegetni

Jade

Koszi Tundi! Orulok, hogy tetszenek a receptek! Fenykepezes teren van meg mit tanulnom, de a lenyeg latszik...
Marikatol van nekem is 2 nagyon fincsi suti receptem, amint ujra elkeszitem, itt lesznek a blogon.

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP