2010. szeptember 24., péntek

Cinnabon - amerikai fahéjas csiga


A bagel után talán a legelterjedtebb reggeli pékáru a kávé mellé. Kapható kisebb-nagyobb méretben, félkészen vagy fagyasztottan. Jellegzetessége a krémsajtos olvadozó máz a foszlós bélzetű, fahéjtól illatozó csigán. Mint általában az amerikai ételek, ez a sütemény sem kalóriaszegény, ennek ellenére bizton állítom, a legjobb fahéjas csiga, amit valaha ettem.

Ez a recept megtalálható a Kifőztük magazin 7. számában. Ez is ingyenesen letölthető a korábbi számokkal együtt.


Hozzávalók (16 db nagy csigához)
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 teáskanál porélesztő
  • 10 dkg cukor
  • 8 dkg vaj
  • csipetnyi só
  • 2 egész tojás
  • 55-60 dkg BL 80-as liszt

Töltelékhez:

  • 8 dkg puha vaj
  • 20 dkg barna cukor
  • 2,5 evőkanál őrölt fahéj

Mázhoz:

  • 8 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 10 dkg krémsajt

Rátéthez:

  • karamellszósz
  • durvára darált, pirított pekándió

Egy nagyobb edényben összekeverjük a cukrot a langyos tejjel. Beleszórjuk a porélesztőt, majd állni hagyjuk amíg az élesztő fel nem fut. Hozzáadjuk a puha vajat, a sót, beleütjük a tojásokat és annyi lisztet adunk hozzá, amennyivel közepesen lágy, de rugalmas tésztát nem nyerünk. Simára dagasztjuk, majd letakarva hagyjuk duplájára kelni.

Közben összekeverjük a töltelékhez a barnacukrot és a fahéjat.
A megkelt tésztát kb 55x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a puha vajjal, megszórjuk a fahéjas cukorral, ezután végighengerítjük rajta a nyújtófát, mintegy elsimítva a tölteléket.





Szorosan felcsavarjuk úgy, hogy a tészta vége alul maradjon. Egy vastagabb cérnaszál segítségével 4-5 cm széles darabokra szeleteljük (ezzel a módszerrel a szeletek nem laposodnak el, mint amikor késsel vágjuk).





Sütőpapírral ellátott tepsire vagy nagyobb muffinformába helyezzük a szeleteket, lazán letakarjuk folpackkal, majd újrakelesztjük 30 percig.



200 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük.

Amíg a csigák sülnek, elkészítjük a mázat: a vajat és a krémsajtot a cukorral habosra keverjük. Miután a csigákat kivesszük a sütőből, még forrón, 1 evőkanálnyi mázat kenünk rájuk. Tetszés szerint megcsorgathatjuk karamellöntettel, megszórhatjuk pirított pekándió-darabokkal.

Tipp: A karamellkészítés részletes leírása megtalálható a Kifőztük magazin 6. számában.



Recept egy román nyelvű receptes fórumról, kevés változtatással.

28 megjegyzés:

Gál Edith

GYÖNYÖRŰŰŰ!!! CSODÁS!!! ÉS IRTÓ FINOM LEHET!!!

Dia

De szép és kívánatos! Mentettem!

Ildy

Tökéletes!
És milyen jó ötlet a madzagos szeletelés!

Tücsök Bogár

Csodaszépek !

Bianka

Ez valami gyönyörűséges

Jade

Koszonom szepen!!!

Borzási A. Kriszta

ezt most nagyon megkívántam!

Györgyi

Nagy rajongója vagyok a Kifőztük magazinnak és a receptjeiteknek.
Most sem csalódtam, remek lett, köszönöm! Megsütöttem, ezt a sütit (többször is) és mindenféle ízesítéssel nagy sikert aratott. Sokkal kevesebb cukrot tettem bele, de nem vált kárára. :)

Jade

Kedves Gyorgyi, nagyon orulok, hogy izlett1 koszonom, hogy kiprobaltad! Legkozelebb en is kevesebb cukorral probalom ki, akkor batrabban falatozok majd belole :)

Jade

Kriszta, probalkozz meg vele, hidd el, nem olyan nagy dolog, mint gondolod!

Krisztina

Kedves Judit!

Nehany oraval ezelott keszult el nalam ez a csodalatos sutemeny! Nagyon halas vagyok Neked a receptert, egyatalan nem volt nehez, es hihetetlenul finom lett!!! Gorog ferjem kulon ertekelte, hogy vegre valami igazan edes, szaftos, cukortol ragacsos sutit kapott:)

Kivanom, hogy meg sok-sok ilyen jo recepttel kedveskedj olvasoidnak!
Koszonom!

Jade

Kedves Krisztina!
Szivbol orulok, hogy ilyen sikere lett a csiganak. Nalunk is nagyon izlik, oriasi mennyiseget tudunk elpusztitani belole :)

Koszonom szepen a kedves szavakat, nagyon megorvendeztettel!
Gyere maskor is!

Évi

húúúú húúúú húúúú nagyon finom letttt ^^ fel is raktam egy képet a facebook oldaladra ^^ megcsináltam a kakaósat is

marcsi

olyan kérdésem lenne, hogy a kenyérlisztet helyettesíthetem-e finomliszttel vagy csak ezzel a BL80assal próbálkozzam?

Jade

Marcsi, a BL80-as lenne az igazi. Sok sikert! Majd jelezz vissza, hogy milyen lett!

marcsi

Köszönöm, akkor holnapra halasztom a sütést, alig várom:)

Csongi

Elkészítettem, fantasztikusan finom. A karamellt nem szerető férjemet alig tudtam rábeszélni, hogy próbálja meg a szósszal, mert úgy is nagyon finom.... onnantól kezdve csak azzal ette és már érdeklődött, hogy mikor készül újra... de ugye karamell szósszal :)

ILDIKO

Sziasztok!

Jade,lenne egy keresem, hogy a karamellszosz receptjet illetve a NETcimet betenned ide a hozzaszolasokhoz? Nagyon koszonom! Nekem nehez visszakeresni es ezert.
Szia es kellemes hetveget!

Névtelen

Ma megsütöttem, persze kevesebb cukorral, lehagytam a mázat és a többit, csak simán fahéjas csiga lett. Hibátlan tészta, finom íz, és nem morzsálódik, ami tökéletes, mikor a gyerekek jönnek-mennek a falatokkal. Imádjuk! Kaptam is érte sok puszit a tökmagoktól.. ;)
Üdv: Gina

Névtelen

Örültem nagyon ennek a receptnek, köszönöm. Jó pár évvel ezelőtt Kanadában jártam, a Cinnabon ott egyfajta franchise hálózatként üzemel, minden nagyobb áruházban megtalálható. Imádtam ezt a sütit, azóta sem felejtettem el, ha rá gondolok összefut a nyál a számban. Kíváncsian várom az eredményt. A mázat Kanadában nem tudtam beazonosítani, de az biztos hogy kis citrom volt benne, viszont karamell és pekándió még csak nyomokban sem. Milyen krémsajttal próbáljam? Mascarponéra gondoltam. Köszönöm még1x.

Jade

Orulok, hogy tetszik a recept! Szerintem a franchise-hoz nagyon hasonlo az ize. Kremes, szinte olvad a szadban... :)
En Philadelphiat hasznaltam, mascasponeval meg nem probaltam. Ha jol emlekszem valaki kiprobalta azzal, de nem lett olyan krem-szeru a maz, mint a Philadelphiaval. Sok sikert, remelem izelni fog!
Jade

Névtelen

Szia. Keresem az amerikai cinnabon receptet (volt szerencsém megkóstolni), a tiéd nagyon jónak tűnik. A kérdésem, hogy a fahéj és a lágy barna cukor krémszerűen folyóssá válik-e mint az eredeti sütinél? Ha nem akkor vajon mivel lehet úgy megcsinálni, hogy folyékony legyen a töltelék?

Névtelen

Szia, szerintem ez nagyon hasonlit az eredetire. A cukor es a fahej megolvad a vajjal lekent tesztan, de en ugy emlekszem, hogy a kremes allaga inkabb a kremsajtnak koszonheto, nem feltetlenul a megolvadt fahejas cukornak. Esetleg kenj ra picivel tobb vajat. Amugy ez szerintem igy ahogy van nagyon finom.
Udv,
Jade

Névtelen

Köszi :) nem jól fogalmaztam inkáb folyósra nem krémesre gondoltam. A bemutató videojukban is látszik, hogy nyúlik a fahéjas töltelék:) akkor most ki is próbálom :) köszi még egyszer :)

Névtelen

jav.: inkább

Jade

Nagyon kivancsi vagyok, elegedett leszel-e az eredmennyel! Legyszi majd jelezz vissza. Elore is koszonom!

Unknown

Összefutott a nyál a számba 😜😋 Hétvégén igyekszem kipróbálni 👍 Krémsajtból milyet ajánlasz? Köszönettel,

Varga Judit

Már vagy 3 éve csak ezt csinalom, ha csigáról van szó! 🤩
Valahol írja, hogy a Philadelphia-t használja! 🤗

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP