2009. november 7., szombat

Almás - fahéjas rózsák


Catalina-nál láttam meg tegnap ezt a szépséget, muszáj volt kipróbálnom, bár van még a korábbi bejegyzésben szereplő túrótortából, de azt inkább a holnapi ebédhez hagyom desszertnek.
Ezt viszont, amint elkészítettem, 15 percen belül majdnem mindet meg is ettük. Meg kell hagyni, ez frissen nagyon eteti magát! Rendkívül finom!

Hozzávalók:
  • 1 vajas- leveles tészta lap
  • 3 alma
  • 5 ek cukor
  • 2 tk őrölt fahéj
  • csipet szerecsendió
  • 1 tk reszelt citromhéj
  • 4 csésze víz
  • 3 ek cukor
  • 2 ek citromlé

Az almákat megmossuk, félbevágjuk, a magházakat kivágjuk. Feltesszük a vizet főni a 3 ek cukorral és 2 ek citromlével. Az almákat vékony szeletekre vágjuk és a forrásban levő vízbe tesszük 2 percre, csak addig, hogy könnyen lehessen hajlítani. 2 perc múlva szűrőkanállal kivesszük, majd papírtörlőre rakosgatva szárítjuk meg.


A vajastésztát vékonyra nyújtjuk, majd újjnyi vastag csíkokra vágjuk derelye metszővel. Megszórjuk a cukor - fahéj - szerecsendió - citromhéj keverékkel - ennek a keveréknek a fele bőben elég volt 1 lapra, így a maradékot eltettem a következő alkalomra - majd még egyszer végighengergetjük a nyújtófát rajta, hogy a töltelék ne szóródjon ki csavarás közben..



A csíkokat jobbról balra kirakjuk az alma szeletekkel úgy, hogy kissé fedjék egymást, majd balról kezdve szorosan felcsavarjuk.


A végét kissé nedves újjal odacsíptetjük az oldalához, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. Kb. ez lenne az eredmény felcsavarás után:



220 fokon sütjük 25 percig - a tepsi alá egy másik vízzel töltött tepsit tehetünk, így nem ég oda a sütemény alja - majd miután kissé kihűlt megszórjuk porcukorral. Tálalhatjuk! Ne féljünk, hogy nem fog elfogyni! :)

A forralástól fennmaradt fahéjas - almás - citromos "teát" is megittuk.
Nehogy kidobjátok, inkább adjátok ide nekünk!!!

56 megjegyzés:

Johanna

Nagyon jol nez ki, biztos finom, hogy te milyen tehetseges vagy:) Ugyes:>). Kellemes vasarnapot.

lúdanyó

Nagyon látványos lett! Ügyes vagy :)

Kiskukta

Nagyon szépek! Én is próbáltam rég ezt a sütifélét csak szilvával, mert azzal láttam valahol, de szilvával nekem nem lett jó, mert nagyon elnedvesítette a tésztát a szilva, utánna meg elment a kedvem a kísérletezéstől (a szilvát nyersen kellett bele tekerni). Almával biztos jobb, majd kipróbálom így is.
Ott egy vajaslap hányszor hányas?

Marcsi

Judith! Gyönyörűségeset alkottál.Gratulálok nagyon ügyes vagy.

Gabojsza

Mester, le a kalappal...újra!
Nem vagy Te véletlenül cukrász???:-)))

Névtelen

Óóóóó, de szééép! Bármelyik cukrászdában megállná a helyét!

kacskaringopia

Csodásak!!! Ehhez kézügyesség is kell, én türelmetlen vagyok az aprólékos pepecseléshez:-)

Király Mária

hát Judith,le a kalappal,ujból remekeltél,nagyon jól néz ki és tuti finom is,ki fogom próbálni.

Névtelen

Hát ez meseszép!

Mea

Szió!
Nagyon guszta,a férjemnek is egyből megakadt rajta a szeme!:)
Biztos ezt is kipróbálom! Nagyon ügyi vagy!

Puszedli

Elképesztően gyönyörűek lettek! Azt hiszem hamarosan én is kipróbálom.

Reni

Hát ez nagyon szép lett, Judit! Tökügyi vagy :)

mandy tarragon

de szép :)

Hajnal

Nagyon jól nézki,ügyes vagy!Biztos megpróbálkozok vele majd én is :-)

Andi/cuki

Gyönyörűszép,ötletes! Elmentve!:-)))

Anazar

Ügyes!

iri

Hat ezt nagyon megkivantattad!Draga Judit te az utobbi idoben mint latom nem is sutsz-fozol hanem egyszeruen alkotsz!Muremeket!

Kata

Csodaszép!

Süti Bazár

Meseszépek lettek! Gratulálok! :-))

mariam

Nagyon ötletes, rendkívül mutatós! Ügyes vagy!

egycsipet

Az ötlet és a kivitelezés is ötös, csodás desszert lehet! :)

Kata

Ó de szépek!!! Gratulálok!

sedith

Hát én már nem is tudom, mit írjak. Fantasztikusak!:)

szepyke

Hát ez... gyönyörű! Jesszusom, de szép!

Cat

These are absolutely gorgeous ! Congratulations ! I really hope they turned out good and that the final touch of powder sugar did its trick.
Yours look a million times better than mine, which is wonderful Judith.

Edó

Huu de szepek,csak ugy ragyognak,nagyon ugyes kezed van,azt latom!ES udvozollek az olvasoim koreben,megtiszteltetes:)

Jade

Koszonom nagyon szepen a kedves hozzaszolasaitokat! Megtiszteltetes ilyen sok hozzaszolast kapni, bar az erdem nem az enyem, nem az en talalmanyom, csak kolcsonvettem a receptet.
Allitom, hogy Mindenki meg tudja ilyen szepen formazni, ugyanis ez magatol ilyen lesz, nem kell hozza semmifele kezugyesseg. A titok abban all, hogy legyen legalabb 35-40 cm hosszu a tesztacsik amire az alma szeleteket rakjuk es azon a vegen kezdjuk a csavarast, ahol befejeztuk az almak rakasat. Ennyi!

Kiskukta, en a lapot kisse kinyujtottam, igy lett 40x30 cm.

Gabojsza, tulzol! Nem, nem vagyok cukrasz... :) Kedves vagy!

Piazza-Piazza, ez nekem is eszembe jutott, amint meglattam oket mikor kisultek!

Edo, en koszonom, hogy beneztel es olvasom lettel! Nekem ez a megtiszteltetes!

Jade

Dear Cat!
I was telling my husband yesterday, that soon I'll need to have a copyright for borrowing your recipes...
I am really happy with the result! I think the trick was that I spread the pastry sheet into a rectangular shape, so the strips were longer, that made the rose a fuller one. I also used wet fingers for glueing the strips ends. That's all!
Very tasty and light and perfect for welcoming guests!
Thanks again very much for the recipe!

Gál Edith

Mondtam mar, hogy mennyire ugyes vagy?!
Ha nem tudtad volna, akkor most tudd meg!
Gratula!

Jade

Megtudom! - mondana erre Barnim... :)

Vali

Hát ez fantasztikusan jópofa. Pénteken vendégeim lesznek. Ezt mindenképp megcsinálom.

Jade

Szerintem ez tokeletes vendegvaro sutemeny! Frissen a legfinomabb! Remelem Nektek is, a vendegeiteknek is izleni fog!

Gesztenye receptjei

Judith!

Hogy ez milyen fantasztikusan néz ki!!!!
Nagyon ügyes vagy, ezt mindenképpen ki fogom próbálni.

trinity

Judith,
szerintem azért kell ehhez a tehetséged-mindenkinél nem lesz ám ilyen csodaszép!!! Gratulálok!!!

L.Krisztina

Judith!
Kölcsön vettem a receptet :)
Köszi:) nagyon finom volt!

Szemi

Ez gyonyoruséges! Es biztos nagyon finom is!Ezt egyszeruen MUSZÁJ lesz kipróbálnom!!! :)

Wise Lady

Ez csodaszép, biztos megcsinálom!

Jade

Koszonom Nektek is! Orulok, hogy tetszik, sok sikert a suteshez!

Krisztina, nagyon orulok, hogy izlett, koszi, hogy kiprobaltad!

vimizo

Köszi a receptet, ma megcsináltam, bár én nem szeretem, sikere volt:) Ízlett nagyon a társaságnak!!
Köszi;)

Andrea

Szia! Megsütöttem, nagyon szuper lett :). Köszönöm a receptet.

Jade

Vimizo, sajnalom, hogy Neked nem izlett! Orulok, hogy a tobbieknek megis bejott!

Andrea, en koszonom, hogy kiprobaltad! Fenn lesz a blogon?

Andrea

Ha megengeded vinném a receptet...:)

Jade

Termeszetesen! :)

Andrea

Köszönöm.:)

ehran

Judith: Gratulálok, valóban nagyon dekoratív sütemény. Meg tudnád mondani, ebből a mennyiségből, így készítve, körülbelül hány darab almarózsa lesz a végeredmény? Illetve milyen másnap fogyasztva? (már ha volt alkalmad egyáltalán másnap fogyasztani. :)) Köszi előre is!

Jade

Szia Ehran! Koszi, hogy beneztel! Ebbol a mennyisegbol, vagyis 1 lapbol 13-15 db. lett. Maradt 1 darab masnapra is, finom volt, de nem volt olyan ropogos, mint frissen. Szerintem ez akkor az igazi, ha meg aznap fogyasztjuk el, masnapra megpuhul a leveles teszta is, az almaszeletek pedig kisse megfonnyadnak.

ehran

Judith: Köszönöm szépen a választ, jogos, az alma fonnyadásával nem számoltam. Akkor azt hiszem, marad a korán kelés, és aznapi készítés. 1-2 órát így is ki kell majd bírniuk, de remélem, annyi belefér.
Még annyit hadd kérdezek, tésztából milyet és hol vettél hozzá, esetleg almából milyen fajta javasolt?
Köszi!

ehran

Jade

Nagyon szivesen! 7-8 orat siman kibir, nem fonnyad olyan hamar az alma...
En itt ezt az egyfajta vajas tesztat talaltam eddig (Pepperidge Farm), de ahogy masoknal olvastam, mirelit vajastesztat hasznaltak hozza.
En itt Granny Smith nevezetu almat hasznalok a sutesnel, zold es kemenyebb alma. Azert majd ellenorizd 1 perc utan, hogy mennyire hajlekonyak a szeletek. Ovatosan kell parolni, kulonben szetfo, szetsul kesobb. Mindenkeppen kemenyebb almakat valassz.
Remelem sikerulni fog! Sok sikert hozza! Jelentkezz majd, hogy milyen lett! Elore is koszi!

ehran

Judith:
Nagyon köszönöm a segítséget, nagy sikert arattam vele. Végül is mindent hétfő reggel csináltam, jó korán keltem. :) Igazából ami macerás volt, illetve sokáig tartott, az az előkészülés volt. Nem mertem egyszerre blansírozni az összes almát (én is Granny Smith-t vettem), nem tudtam, mi lesz vele, ha sokáig hever ott. A sütési idő nekem kevés volt, a közepén még nyers volt a tészta. Viszont az almaszeletek széle meg erősen sötétedett közben. Nem lett nagy baj, ki lehetett sakkozni egy jó eredményt, de legközelebb azt hiszem, kicsit alacsonyabb hőfokon sütöm hosszabban.
Köszi még egyszer!

ehran

Jade

Ehran! Nagyon orulok a visszajelzesednek es koszonom szepen! Orulok, hogy sikeres lett!

Igy van, az elokeszitese hosszabb idot igenyel, mint az atlag sutik, de a szepsege karpotol, legalabbis en igy voltam vele.

Megkerdezhetem, hogy valoban ferfi vagy? A profilod szerint igen... en pedig csak amuldozok, (ha ez igy van). hogy egy ferfiember ilyesmihez kezdjen... Mindenkeppen nagyon orulok a sikerednek! Es koszonom, hogy kiprobaltad!

ehran

Judith: Igen, valóban egyessel kezdődik a személyi számom. :) 13-14 éves korom óta - azaz sajnos jó rég - barátkozom (több-kevesebb sikerrel) a konyhaművészettel hobbi szinten. A fenti recept nagyon ötletes és hihetetlenül dekoratív, de ennél komolyabbaknak (több macerával járónak) is neki szoktam ugrani, pl. a Bűvös Szakácsról, és ahogy a környezetemben tapasztalom, egyre több férfi hajlandó erre. :)

ehran

ehran

Ja, egyébként a fenti sütemény a kolléganőknek készült nőnap alkalmából (ezúton is elnézést a faragatlanságomért, mert pont ide meg nem írtam, szóval csak így utólag: Boldog Nőnapot! :)), és valóban nagyon odavoltak tőle, szóval én köszönöm. :)

Liza

Annyira csodásak ezek a "rózsák", hogy én is elkészítettem és már fel is raktam. Köszönöm a receptet:-)

Jade

Ehran, csak gratulalni tudok! Biztos vagyok abban, hogy a kolleganok kedvence vagy a munkahelyeden! :)

Liza, meg is neztem oket! Csodasak lettek! Koszonom itt is!

Nanita

Иглеждат прекрасно!Хубав ден!

Nika

Amikor megtaláltam a receptet, annyira tetszett, hogy másnap el is készítettem. Gyönyörűek lettek! Még a nem sok szépérzékkel rendelkező uram is a kinézetét dicsérte, pedig az íze is finom volt. Köszönet érte!

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP