2009. november 19., csütörtök

Redőnyös almás táska



Gyors desszerten gondolkoztam és eszembe jutott, hogy a múltkori almás rózsáktól maradt még egy vajas tésztalap, így ez került felhasználásra. Mostanában több helyen láttam ezt a fajta elkészítést, nagyon tetszett, így megpróbálkoztam vele. Szerintem ezt akármilyen gyümölccsel el lehet készíteni. Én a következőképpen variáltam a tölteléket:

  • 2 alma
  • 5-6 aszalt barack, apróra vágva
  • 1 marék aszalt áfonya
  • 1 marék aszalt ribizli
  • 3-4 ek cukor
  • 1/2 tk reszelt citromhéj
  • 1/2 ek citromlé
  • 1/2 tk fahéj
  • 1 csapott ek keményítőliszt
  • kb. 1 dl víz
  • kenéshez: 1 tojás

Az almát megpucoltam, apróra vágtam. Egy edényben összekevertem az almát, barackot, cukrot, fahéjat, citromlevet és héját, valamint a keményítőlisztet. Kevés vizet öntöttem rá és 3-4 perc alatt puhára pároltam az almát. Lehetséges, hogy kevesebb vizet kell hozzáadni, ez az almától függ. Amikor besűrűsödött a szósz is rajta, hozzáadtam az áfonyát és ribizlit, lezártam alatta a tüzet és lefedtem. Így hagytam hűlni egy keveset.

Kinyújtottam a vajastésztát a tepsi hosszának megfelelően, szélessége kb. 30 - 35 cm lehetett. Derelyemetszővel hosszában két egyforma részre vágtam. Az egyik lapot a tepsibe raktam. Erre kanalaztam a tölteléket úgy, hogy a szélén 2 cm szélességben üres maradjon a pereme.

A másik lapot redőnyöztem úgy, hogy derelyemetszővel újjnyi szélességű csíkokat vágtam, ennél is meghagyva a 2 cm széles peremet.



Ekkor a tepsiben levő tészta szélét megkentem a felvert tojással. A redőnyözött tésztát hosszában nyújtófára tekertem, ennek segítségével helyeztem a töltelékre. Ezután a tojásba mártott villával összenyomtam a tészta széleit, mintegy lezárva, hogy a töltelék ne follyon ki sütés közben, ugyanakkor "mintáztam".

Mivel a tészta a tepsihez ragad, fontos, hogy utólag fellazítsuk a tepsitől, hogy sülés közben megnőhessen. Lekentem a vajastészta tetejét a tojással a szélektől a közepe fele.


A széléről derelyemetszővel levágtam az egyenetlen részeket, 220 fokos előmelegített sütőben 15 perc alatt aranybarnára sütöttem.
Miután kihűlt, porcukorral hintettem meg és szeleteltem.

Finom, savanykás, ropogós ízek!

10 megjegyzés:

Gál Edith

Gyonyoru es biztosan finom is. Lehet en is kiprobalom majd:)
Ugyi vagy!

Andi/cuki

Nagyon szépséges,guszta!:-)))

kacskaringopia

Alma, imádom, mindenféle almás sütit nagyon szeretek, szinte csorog a nyálam ahogy nézem a képeidet!

Maria

Very delicious dessert! Compliments!

Gizi

Csodaszép lett,és gondolom milyen finom lehetett!!! Most meg is tudnék enni egy darabot, olyan csalogatóan mosolyog rám.:)

Tündi Daika

hm yami tetszenek a receptek:) és a képek is nagyon jók... az az érzése az embernek mindjárt el kellene késziteni. Csak igy tovább!

Kata

Megint nagyon jót és szépet alkottál:)
Felénk néhány üzletben ennek egy szerényebben megpakolt utánzatát árulják, darabját kb. 200 Ft-ért...

t®eb♥®etta

Hú de éhes lettem a kép láttán:D
Nagyon szépre sikeredett:D

t®eb♥®etta

...Illetve a képek láttán, de a végeredmény a leginycsiklandobb:))))

Cat

Not sure what the filling is, but it sure looks nice and puffy and I'm thinking it has to be sweet tasting.

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP