2009. november 4., szerda

Dália püspökkenyere

Kb. 20 évvel ezelőtt kapta Édesanyám ezt a receptet egyik kolleganőjétől, azóta is nagyon gyakran készült nálunk. Hamar elkészül és nagyondenagyon finom!

Megj: a hozzávalókat 2,5 dl-es csészével mértem

Hozzávalók:

  • 1,5 csésze cukor
  • 10 ek víz
  • 6 tojás
  • 1,5 csésze liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 6 ek olaj
  • 1 csomag vanília
  • reszelt citromhéj
  • 1-2 ek kakaó

A cukorból és vízből szirupot főzünk. Habbá verjük a tojások fehérjét, majd folyamatosan tovább verjük, közben a szirupot vékonyan hozzácsurgatjuk. Hozzáadjuk a tojások sárgáját, vaníliát, citromhéjat.

A lisztet, sütőport összeszitáljuk, majd az olajjal felváltva 2-3 adagban lazán belekeverjük a habba. Kizsírozott, lisztezett formába tesszük a massza 3/4-ét, a fennmaradt részbe csomómentesre keverjük a kakaót és a tepsiben levő tészta közepébe kanalazzuk, tetszés szerint márványozva. 180 fokon sütjük kb. 30 percig, tűpróbáig. Pár percig a formában hűtjük, majd kiborítjuk, tetszés szerint dekoráljuk és szeleteljük.


Egycsipet és Kata kérésére itt a kép a formáról amiben sütöttem (teflonozott, fém, $10):


22 megjegyzés:

nejbiagi

Nagyon guszta. Szép lett :)

iri

jol nez ki

egycsipet

Elhiszem, hogy finom és még milyen nagyon szép! :))) Milyen formában sült?

Belly

Nagyon szép!

Kata

Tényleg, miben sült?
Annyira szép, és olyan gyönyörűen feldíszítetted "csak úgy, tetszés szerint", pikk-pakk... Le a kalappal előtted!

Puszedli

Meseszép..

Mónika

Gyönyörű! :))

Wise Lady

Ez csodálatos lett, gratulálok!

duende

De gyönyörű....
Pedig én nem is szeretem a püspökkenyeret. De ezt megkóstolnám! Csodás. :)

Moha

Hát ez csinos darab lett! Ha direkt akarnék szívet bele a kakós részből biztos nem sikerülne így!

Jade

Nejbiagi, Iri, Belly, koszonom szepen!

Egycsipet, Kata, le fogom fenykepezni a format es felteszem. Ez a legutobbi szerzemenyem, muszaj volt kiprobalnom...
Kata, olvasztottam ketfajta csokit, egy zacsiba tettem, a sarkabol levagtam 2 mm es azon nyomkodtam ki a csikokat. Azonkivul volt meg nehany szem cseresznye az uvegben es a melyedesekben - gondoltam - jol nez majd ki, igy ilyen lett. Orulok, hogy tetszik!

Puszedli, Monika, Wise Lady, koszonom Nektek is!

Duende, szerintem ez nem is olyan mint altalaban a puspokkenyer, inkabb egy nagyon lagy, selymes piskotahoz hasonlitanam, biztosan izlene!

Moha, nem szivesre terveztem, csak annyit tettem, hogy a kozepere kanalazott kakaos reszbe a kanal elevel 'vagasokat' vegeztem, mintha kozepen kettevegtam volna. Igy az aljara ment a tobb kakaos resz, ettol lett ilyen.

Koszonom Mindenkinek a kedves hozzaszolast!

Latsia

Nagyon szééép!

egycsipet

A forma is csodaszép, köszönöm, hogy feltetted! :)

erős ildikó

De mutatósat alkottál! Igazi püspöksüveg-alakúak a szeletek is - és a belseje! Gratulálok!

Névtelen

Szia,

Még egy gratuláció a remekműdhöz! Egy kérdés csupán: mekkora a csészéd? Köszike, Panni

Mea

Szió!
Nagyon szép, ki is próbálom a héten! Biztos nagyon finom is!:)

Jade

Latsia, koszonom!

Egycsipet, szivesen!

Napmatka, koszi, tenyleg kicsit olyan suveges az alakja, eddig nem figyeltem fel ra...

Panni, orulok, hogy tetszik!
1 csesze = 2,5 dl.

Spongya, orulok, hogy erre jartal. Tenyleg finom, remelem izleni fog Nektek is!

trinity

Megint gyönyörűségeset sütöttél!!!

Gesztenye receptjei

Judith!

Ez valami csodálatos!

Szabad megkérdezni,hol lehet ilyen formát kapni?
Ez olyan kávé mellé való süti, amikre mindig vadászok édesapának :-)))
Mentettem, ha nem gond!

Jade

Trinity, koszonom! Kedves vagy, mint mindig!

Gesztenye, nagyon orulok, hogy tetszik! Remelem ha kiprobalod, olyan lesz, mint amilyenre szamitsz! A format itt New Yorkban, egyik kedvenc uzletben vettem learazva 10 dollarert.

Andi/cuki

Csodás,gyönyörű!:-)))Az a baj,hogy akárhol látok jó formákat,minimum tízezer....

Szemi

Nagyon guszta lett ez a puspokkenyér,gratulálok! A kozepén a kakaós rész mintha szivet formázna.
Egyébként még nem is láttam eddig ilyen sutoformát,nagyon jó!

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP