2010. augusztus 21., szombat

Almás táska


Megláttam itt és elhatároztam, hogy kipróbálom, annyira megtetszett a formázása. Iszonyatosan puha és könnyű a tésztája, talán az almás tölteléknek köszönhetően, ettől függetlenül már gondolkodom a legközelebbi töltelék-variáción.

Hozzávalók 12 arasznyi méretű táskához:
  • 6o dkg liszt (BL 80)
  • 11 dkg cukor
  • csipet só
  • 2 dkg tejpor
  • 4 teáskanál porélesztő
  • 1 tojás
  • 3 dl víz
  • 6 dkg vaj
a töltelékhez:
  • 4 kemény zöld alma
  • 15 dkg cukor vagy barna cukor
  • csipet só
  • 110 ml víz
  • 1 evőkanál citromlé
  • 4 dkg étkezési keményítő
  • 40 ml víz
  • 2 dkg vaj

A tésztához egy tálban összekeverjük a lisztet, a cukrot, a sót, a tejport és a porélesztőt. Egy bögrében villával összekeverjük a szobahőmérsékletű vizet a tojással, majd hozzáadjuk a lisztes keverékhez és összegyúrjuk, amíg a tészta össze nem áll. Hozzáadjuk a puha vajat és sima, rugalmas tésztát dagasztunk. Folpackkal lazán letakarjuk, majd 50-60 percig kelesztjük, ezalatt a tészta kb. duplájára növekszik.

Amíg a tészta kel, elkészítjük a tölteléket. Az almákat meghámozzuk, vékony cikkekre vágjuk. Egy lábasba tesszük a cukorral, a sóval, a 11ö ml vízzel, valamint a citromlével együtt és felforraljuk. Egy kis csészében csomómentesre keverjük a keményítőt a 4ö ml vízzel, majd hozzákeverjük az almához és tovább főzzük, amíg be nem sűrűsödik. Ezután levesszük a tűzről és belekeverjük a vajat amíg az teljesen el nem olvad. Hagyjuk kihűlni.

A megkelt tésztát 12 egyforma részre osztjuk, ezekből gombócokat formázunk és néhány percig pihentetjük.


Ezután egyenként kb. 12x14 cm-s téglalap alakúra nyújtjuk őket. Középre 1-2 evőkanálnyi tölteléket halmozunk, és egyik szélén ujjnyi széles csíkokat vágunk derelyemetszővel.


Az egybenmaradt részt ráhajtjuk a töltelékre,


majd mégegyszer áthajtjuk a tésztát a csíkozott részre.


Ezután a tésztát megfordítva egy sütőpapírral ellátott tepsire tesszük. A műveletet megismételjük mindegyik tésztagombóccal.


A tepsin egymástól 2-3 ujjnyi távolságra tesszük, és amint egy tepsi megtelt, lazán takarjuk le folpackkal, így hagyjuk újra duplájára kelni a táskákat, kb. 45 perc alatt.
A sütőt előmelegítjük 190 fokra. A tésztát megkenhetjük tojással a sütés előtt (én szándékosan nem kentem le) és 12-15 perc alatt készre sütjük. Ha nem kenjük le tojással sütés előtt, akkor olvasztott vajjal kenjük meg még forrón, amint kivesszük a sütőből. Kb. így fog kinézni:


Tetszés szerint meghinthetjük porcukorral vagy demerara cukorral, de ha cukorsziruppal kenjük meg, akár kókuszreszeléket is szórhatunk rá.
Elvileg három nap múlva is puhának kellene lennie. Szerintem nálunk két nap múlva már nem lesz mit tesztelni.
Érdemes kipróbálni!


32 megjegyzés:

Thrini

Gyönyörűségesek!!!!

Puszedli

Jaj, de gyönyörű! Nagyon tetszik!

Névtelen

Hát, ezekbe most rögtön beleharapnék!

Elif

Abszolúte beleszerettem! Szerinted merjek nekiállni csal alulról melegítő gázsütőben? Üdv: Elif

Kata

Uramisten, csak nyelek nagyokat....annyira jól néznek ki!

Andrea

Húúúú de guszta ;-)!

Jade

Köszönöm szépen, kedvesek vagytok!

Elif, az én sütőm is csak alulról melegít, szóval bátran kipróbálhatod. A középső rácson, vagyis a sütőben a közepes magasságon sütöttem. Sok sikert!

trinity

Judith, ezt megintcsak elmentem, olyan szépségesek!! Köszi!

mézigörl

Nagyon szépek,guszták! Elmentettem a receptet, hamarosan megsütöm őket én is! :)

Elif

Éljen, köszönöm az információt, akkor lehet még ma nekiállok. :)

Moha

Judit ez merénylet, semmire nincs időm, de ezek olyan gyönyörűek, hogy meg kell sütnöm nekem is. Én meggyet is fogok tölteni a felébe...

Szemi

Judit, ezek egyszerűen gyönyörűek!!!
Muszáj lesz megsütnöm, recept mentve, köszi!

Bianka

Ez igen, valami csodálatosak lettek

Jade

Koszonom, koszonom!!!

cricri

Szia!
Tegnap megsütöttem a táskákat némileg módosítva (alma helyett barackból, édesítővel és pudingporral keményítő helyett). Utólagos engedelmeddel feltöltöttem a Rama sütigyár oldalára, természetesen hivatkozással. Az én táskácskáim ugyan nem lettek olyan szépek, mint a Tieid, de még így is boltinak nézte a tesztközönség első ránézésre. És nagyon finomnak ítélték! Nagyon-nagyon köszönöm a receptet, és főleg a klassz fázisfotókat!!

Jade

Cricri, nagyon orulok, hogy kiprobaltad, en koszonom!
Annak is orulok, hogy finomnak itelte a csalad, szivesen megneznem a kepet/linket rola, ha van. :)

Noémi

Hát azonnal felfalnám,annyira gyönyörűek!!!

Elif

Itt is elkészült, ámbár a sós változat, gombás-túrós töltelékkel. Imádnivaló! Linkeltelek hozzá! Neked pedig mutatom: http://izmorzsak.blogspot.com/2010/09/gombas-turos-taska-vkf-371.html

Jade

Noemi, orulok, hogy ujra erre jartal, remelm jol vagytok! :)

Elif, megneztem, csodaszepek lettek! Gratulalok! Orulok nagyon, hogy izlett! A sos valtozatos otlet nagyon jo! En is ki fogom probalni!

Elif

Köszönöm Judith! :)

Judit

Kedves Judit !
Ez az almás süti nemcsak szép , nagyon finom is. Most tüntettem el kettőt melegében. Egyébként is nálam amiben gyümölcs van, annak már nyert ügye van. :)
Üdv.: J.

Pilchard

Meseszép lett!
Én megenném almásan,barackosan,meggyesen,nyammm,recept mentve,köszi.

Névtelen

Kedves Judit!

En Kanadabol irok,itt is almaszezon van. Mivel gyonyoru, mezedes almakat talaltam a helyi kozertben, nekialltam a taskaid keszitesenek tegnap este.
Es istenire sikerultek.

A tesztat nem is kellett annyira dogonyozni (bocsi nincsnenk ekezeteim:).
Szep rugalmas tesztat kaptam percek allatt, amibol finom, puha teszta lett sutes utan.
Mivel nem volt tejporom, igy viz helyett tejet raktam bele es mivel a toltelekem kicsit savanyura sikeredett sutes utan mikroban felmelegitett vajat es baracklekvarral kentem le a meg forro taskakat.

Koszi a recepetet es biztos , hogy ki fogom probalni mas gyumolccsel is. Talan barack vagy korte lesz soron ezek utan.

Szerinted lehet a taskak tesztajat vanilias mazsolas csigakent is hasznalni?
Van esetleg egyeb otleted?

Koszi
Judit

Cirmicica

Nagyon tetszik ez az almas suti,meg fogom sutni,nagyon ugyes vagy,sok sikert tovabbra is,a fotok a receptekrol is nagyon jok...

Jade

Pilchard, en koszonom!

Kedves Judit! Elnezest kerek, hogy megkesve valaszolok, az almult het nagyon mozgalmas volt nalunk...

Nagyon orulok, hogy izlett a taska! Szerintem is kulonleges a tesztaja, a japan kelt tesztakhoz hasonlitanam - ha ettel ilyet, akkor talan erted, mirol beszelek.
En kizarolag a Five Roses lisztet hasznalom a kelt tesztakhoz, ezt toletek importaljak, rendkivul jo liszt.

Szerintem is lehet varialni a gyumolcsoket, meg arra is gondoltam, hogy legkozelebb kombinalva probalom ki: almat es barackot, nalunk ez a paros nagyon bejott mar.
Es a formajat is lehet valtozatosabba tenni, hiszen tenyleg konnyu dolgozni vele. A csiga jo otlet, koszi!
Koszonom, hogy erre jartal, nagyon orulok, hogy bevalt a recept!

Cirmicica, koszonom szepen a kedves szavakat! Remelem nalatok is olyan sikere lesz, mint nalunk :) Majd gyere, meselj!

Jade

Kedves Judit Bajarol, bocsanat, osszezavarodtam mar a sok Judit nev kozott!
Nagyon orulok, hogy nalatok is izlett! Sokszor aggodom, hogy az alapanyagok elterese okozhat nemi elterest a sutemenyekben is. Ezek szerint ez mindenkinel bevalt, aki kiprobalta. Rendkivul orulok es koszonom, hogy irtal!

Judit

Most látom hogy írtál, és pirulva vallom be hogy ma sütöttem meg harmadszor. :))) Hiába a gyümölcsös desszertek nálam mindent visznek. Igaz hogy a fahéjas csigát is beterveztem másodszori alkalomra. Van már tőled pár kedvencem, üdv.: Judit Bajáról

Jade

Kedves Judit!

Wow, nagyon-nagyon orulok! Koszonom, hogy irtal errol, nagy oromet szereztel vele!
A csiga is fincsi, azota mar en is megcsinaltam ujra. Remelem a tobbi recept is ennyire bevalik :)
Szep estet Neked!

Judit

Köszönöm, viszont ! :)

Névtelen

Szia Judith!
Mióta rátaláltam erre a sütire, már többször megsütöttem. Eddig a szilvás variáció volt a legnyerőbb, és mindenki azt hiszi, hogy vettem valahol. :-)
Még sosem érte meg a másnapot. :-)))
köszönöm a receptet, már át is másoltam a "kedvenc receptek" füzetembe, hogy mindig kézközelben legyen a konyhámban. A legtutibb kelt tészta recept, amivel valaha találkoztam, elronthatatlan.

Jade

Kedves Nevtelen!

Nagyon orulok, hogy nalat is ennyire bevalt ez a teszta. Igazad van, nem hasonlithato a hagyomanyos kelt tesztahoz, annal sokkal konnyebb, puhabb. Ugy emlekszem, hogy egy azsiai oldalon talaltam, es talan ott rejlik a titok, mert az azsiai peksutemenyek (itteni peksegekben) hihetetlenul puhak, konnyuek.

Koszonom, hogy irtal, olyan jo ilyeneket olvasni! Szep hetveget!
udv.
judit

Névtelen

Én tojás nélkül csináltam meg, nagyon jó lett :)

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP