2011. január 25., kedd

Csőben sült lazac kókusztejes barnarizzsel


Régóta nem jelentkeztem már ezen a blogon (sem), de mentségemre legyen mondva, nagyon mozgalmas és egyben rendkívül kellemes hetek állnak mögöttünk. Hihetetlenül hamar teltek el az ünnepek, bár abban biztos vagyok, hogy ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül. Remélem, hogy mindannyian örömmel és jólesően gondoltok vissza a karácsonyra, szilveszterre.

Nem volt időm posztolni az ünnepi ételeinket, de amint időm engedi, lassanként fölkerülnek ide, annál is inkább, mert nemcsak karácsonykor érdemes elkészíteni őket.

Két napja jöttünk vissza egyhetes nyaralásról Jamaicából, hát, hogyismondjam, alig tudok visszatérni a rendes kerékvágásba. Nagyon finomakat ettünk-ittunk, majd hozok ízelítőűl néhány képet azok kedvéért akik nem láthatják a Facebookon. Eldöntöttem, hogy néhány karibi receptet ki fogok próbálni, majd kiderül, hogy milyen sikerrel.

Ez a lazac az újév elején készült itt nálunk, bár igazából egyik barátnőm készítette el, ő akart megvendégelni minket. A kókuszos barnarizs az ő specialitása, nekünk is ízlett, de azt hiszem, hogy ezután ha rizsfőzésről lesz szó, zömében maradok a számunkra bevált párolt rizsnél.

A lazac hihetetlenül finomra sikerült. Több recept szerint is készítettem már, de eddig ez lett a legfinomabb, ráadásul nagyon egyszerű elkészíteni.



Hozzávalók:
  • 1/2 kg-os lazacfilé
  • 2 evőkanál vaj
  • 1 teáskanál szárított bazsalikom
  • só, bors
  • fél citrom

Egy tűzálló tálat kivajazunk, belefektetjük a lazacfilét. Megszórjuk a sóval, a borssal és a bazsalikommal, majd ráhelyezzük a kockára vágott hideg vajat. Ezután rárakunk 3-4 citromszeletet, majd alufóliával szorosan letakarjuk az edényt. 19o fokra előmelegített sütőben 45-5o perc alatt puhára sütjük. Párolt rizzsel vagy tetszés szerinti körettel tálaljuk.




7 megjegyzés:

Katina

mm nagyon gusztusos:)

offtopic:
Apukám egy ideig élt az USA-ban és nemrég elkezdett diétázni (tartott vagy egy hétig:).Tanácsoltam neki, hogy egyen lazacot mire hogy pfujj ő azt utálja, "ott folyton azt eszik és ő meg nem érti, tök száraz és ízetlen az a hal"

én szeretem ezt csak érdekességnek írtam le. Tényleg sokat esznek belőle? És tényleg szinte csak ezt a halfajtát?

Bianka

Imádnivaló, annyira guszta

Borzási A. Kriszta

vééééééééégre, visszajöttél! :)

Juci

Mesés!
Persze mint mindig!

Gál Edith

Még soha nem ettem, de biztos vagyok benne, hogy nagyon fincsi lehet. A tied meg pláne!!! :)

Abigél

Ez tényleg egyszerű elkészíteni.Eddig nem mertem hozzányúlni.A hal amúgy is kényes jószág-ha nem ért az ember hozzá.
Csak ne mérnék aranyárban ezt a lazacot :-))

Jade

Katina, en azt hiszem 2 ev alatt 4-szer ettem lazacot. Nem a legolcsobb halfajta, de attol meg elerheto aron van, mint barmilyen etel itt Amerikaban. Szerintem legalabb ugyanolyan mennyisegben megtalalhato mas halfajta is az uzletekben, keszen viszont lehet, hogy ez talalhato leggyakrabban az ettermek etlapjain.

Bianka, Kriszta, Juci koszonom, nagyon kedvesek vagytok!

Editkem, remelem lesz eselyed megkostolni egyszer- vagy tobbszor!

Abigel, ezt valoban nagyon konnyu elkesziteni. A fuszerezese abszolut egyszeru es ha filezve kapod a halat, akkor nincs mitol felni. Sajnos, hogy olyan draga otthon...

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP