2012. január 14., szombat

BÚÉK és egy gyors diós csiga



Boldog új évet kivánok Minden kedves olvasómnak! Sajnos nem tudok olyan gyakran posztolni, mint szeretnék, ezért elnézést kérek tőletek, de ahogyan időm engedi, igyekszem frissiteni a blogomat. Köszönöm, hogy hűségesen be-benéztek távolmaradásom ellenére!


Az ünnepi menüről is hozok majd recepteket, és mivel nem kizárólag csak karácsonyi recepteket vettem sorra, posztolni fogom igy megkésve is, mert az év bármelyik szakában elkészithetők.



Gesztenyénél találtam ezt a szuperfinom diós csiga receptet. Egyik este valami gyors édességet akartam összehozni és emellett döntöttem. Azóta már három ízben is megsütöttem: diós-csokilencsés töltelékkel, diós-aszalt áfonyás, illetve mandulás-aszalt barackos/áfonyás/papayás töltelékkel. Ajánlom kipróbálásra, mert mindamellett, hogy hamar elkészül, rendkivül finom is.



Néhány változtatással készítettem: mivel nem volt túróm itthon, krémsajtot használtam a tésztába. Többet használtam a megadott mennyiségnél, ezért megnöveltem a liszt, illetve a tej mennyiségét is. A tölteléket is variáltam és porcukor hiányában olvasztott fehér csokoládéval csurgattam meg.


Hozzávalók a tésztához:


  • 30 dkg krémsajt 3

  • 30 dkg liszt

  • 1 dl tej

  • 5 dkg puha vaj/5 evőkanál olaj

  • 10 dkg porcukor

  • csipet só

  • 1 teáskanál sütőpor

a töltelékhez:



  • 15 dkg dió

  • 5 dkg barna cukor

  • 10 dkg baracklekvár

  • tetszés szerint: csokilencse, aszalt gyümölcsök

Áttörjük szitán a túrót, majd összekeverjük a porcukorral, a tejjel és a puha vajjal/olajjal. Összekavarjuk a lisztet a sütőporral és a sóval, hozzáadjuk a túrós keverékhez és összegyúrjuk.


Ha túl lágy a tészta, több lisztet adunk hozzá. Lisztezett deszkán 40x50 cm-es téglalappá nyújtjuk, megkenjük a lekvárral. Összekeverjük a diót és a cukrot, majd rászórjuk a megkent tésztára. Ekkor rászórhatjuk az apróra vágott aszalt gyümölcsöket is.




Feltekerjük bejgliszerűen, felvágjuk 2,5 cm széles szeletekre és sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk.



170 fokra melegített sütőben kb. 20 percig sütjük.

Hagyjuk kihűlni, majd megcsurgatjuk olvasztott fehér csokoládéval, vagy megszórjuk porcukorral.
Gesztenye, köszönöm szépen a receptet itt is!

10 megjegyzés:

Gerdi

Boldog új évet:-)
Naná, hogy benézünk, hisz annyi elkészítésre csábító finomságot tárolsz:-) Ez a csiga sem semmi.

Kriszta

BÚÉK!!!
Nagyon szép csigák!:)

trollanyu

Boldog Új Évet:)Nagyon finom lehet ez a csiga:) Remélem gyakrabban tudsz majd recepteket hozni, mert szeretek hozzád is benézni:)

Gesztenye receptjei

Judith!
Örülök, hogy tetszett és ízlett, nagyon szép lett:-)) Milyen finomságokat tettél bele, nagyon guszta!:-))

Marika

B.Ú.É.K!!!
Istenien néz ki ez a csiga!Hátha az új év több időt tartogat blogírásra is Neked! Én is szívesen jövök hozzád!:)

Hankka

Nagyon guszták! Finomságos lehet a töltelékek közül bármelyikkel! :)

Márti

Sikerekben gazdag Boldog Új Évet Neked is! Csodás ez a tekercs!
Azért én kivárom a recepteket türelmesen :)

tücsi
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
tücsi

Bocs, hogy töröltem az első bejegyzésemet, de most láttam, hogy már jártam nálad, csak régen voltam. Akkor is elvagyok ájulva a blogodtól.
Boldog Új Évet kívánok!

Digital Marketing

Excellent information, I like your post.

Best Prepared Meal Delivery Service in Rancho Cucamonga

Cheapest Meal Delivery Service in Rancho Cucamonga

Healthy Food Delivery Services in Redlands

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP