2012. január 20., péntek

Citromos-mákos-ricottás és nagyon finom kuglóf


Múlt héten vettem egy egész necc bio citromot, 7-8 kisebb méretű citrom volt benne. Ma napközben is azon agyaltam, hogyan használjam fel még mielőtt tönkremenne és eszembe jutott a citromos legyező, amit régóta nem sütöttem, pedig nagyon finom. Aztán annak ellenére, hogy a sütés kikapcsol csakúgy, mint a kézimunka, ilyenkor, péntek este mégsem álltam neki a dagasztásnak. Valami kuglófszerű sütemény is megvillant a fejemben, mert mégiscsak hamarabb elkészül, ráadásul ahhoz felhasználhatom a meglevő doboz ricottát, és van egy nagyon jó kipróbált receptem hozzá, nem kell keresgélni.

Ezt a receptet vettem alapul, csak kicsit változtattam rajta. Mire hozzákezdtem, már eldöntöttem, hogy mák is kerül bele és örülök, mert nagyon jó gondolat volt.

Akkor íme a hozzávalók:


  • 20 dkg liszt

  • 2,5 teáskanál sütőpor

  • 1/4 teáskanál só

  • 4 evőkanál darálatlan mák

  • 17 dkg vaj

  • 30 dkg cukor

  • 42 dkg ricotta vagy édes tehéntúró

  • 3 tojás

  • 2 citrom reszelt héja

  • 1 citrom kifacsart leve

  • 1 teáskanál vaníliakivonat

a citrommázhoz:



  • 7 dkg porcukor

  • 1 citrom leve

  • pici tej


Egy edénybe összeszitáljuk a lisztet, a sót és a sütőport, majd hozzáadjuk a mákot. Habosra keverjük a vajat a cukorral, hozzáadjuk a ricottát, majd egyenként hozzáütjük a tojásokat, mindegyik után jól eldolgozzuk a tésztát. Hozzákeverjük a vaníliakivonatot és a citromhéjat és a citromlevet. Ezután lazán beleforgatjuk a lisztes keveréket, de csak addig kavarjuk, amíg a tészta egyneművé nem válik. Egészen lágy, de még kanalazható masszát kell kapnunk. Ha túl száraznak tűnik, higithatjuk kevés tejjel/kefirrel. Én adtam hozzá nagyjából 2 evőkanálnyi kefirt.


Kivajazott kuglófformába kanalazzuk a masszát, elsimítjuk és előmelegített sütőben, 180 fokon 40-50 perc alatt készre sütjük, tűpróbát végzünk. Miután megsült, a kuglófformában hagyjuk kihűlni, majd tálcára borítjuk.

Elkészítjük a mázat: egy kis edényben elkeverjük a porcukrot a citromlével, majd apránként kevés tejet kavarunk hozzá. Ezt a kihűlt kuglófra kanalazzuk, a tetejét reszelt citromhéjjal dekoráljuk.



Remélem, ha kipróbáljátok Nektek is legalább annyira ízlik majd, mint nekünk! Kellemesen kiegészíti egymást a citrom és a mák íze, a ricotta igazából nem érzik rajta, inkább könnyűvé teszi a tésztát. Mindenképpen érdemes kipróbálni!

11 megjegyzés:

egycsipet

Szuper lehet! Nagyon guszta a mákpettyekkel! :))

tücsi

Nagyon jól néz ki,az a mák nagyon jól mutat benne. Nagyon szép a tésztája!:)))

trollanyu

Gyönyörű:)Nagyon finom lehet, jó, hogy nem hagytad ki a mákot:) Hasonló muffinokat sütöttem, az is isteni finom volt.

hankka

De jól néz ki! Látszik, hogy mennyire könnyed és finom, még az illatát is érzem! :)

Kata

Judith, ez remek darabnak tűnik még így messziről is! és milyen gyönyörű a tál, amire tetted!:)))) felkerült a kipróbálandók közé.

Jade

Koszonom szepen a kedves hozzaszolasaitokat!
Valoban nagyon finom. Hetvegen ujra megsutottem, morzsanyi sem maradt belole tegnapra, ennyire finom!

Judit

Kedves Jade!

Szeretnélek egy játékba invitálni. Egy húsvéti menüt kellene csak összeállítani és a blogon közzétenni, ha van kedved, csatlakozz hozzánk.
http://90naposdietareceptek.blogspot.com/2012/04/husveti-ajanlo-jatek.html
Üdv:
Judit

Mónika

Kedves Judith!
Szeretnélek meghívni egy játékra. Nézz be hozzám kérlek: www.monikapapp.blogspot.com
Üdv.: Mónika

hankka

Kedves Judih! Ha erre jársz, nézz be hozzám, szeretnélek meglepni egy díjjal! :)

Szemi

Ricotta ebben kernek segitseget koszonom a tobbi stimmel :-) nagyon fincsi es meg is csinalnam :-(

Szemi

Jade

Draga Szemi,
A ricottat helyettesitheted atpasszirozott turoval, ha ez a gond... A vegen mindenkeppen vard meg, hogy a formaban huljon ki, igy egyben jon ki belole.
Remelem sikerul. Nalunk a slagerlistan van :)

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP