2012. január 20., péntek

Citromos-mákos-ricottás és nagyon finom kuglóf


Múlt héten vettem egy egész necc bio citromot, 7-8 kisebb méretű citrom volt benne. Ma napközben is azon agyaltam, hogyan használjam fel még mielőtt tönkremenne és eszembe jutott a citromos legyező, amit régóta nem sütöttem, pedig nagyon finom. Aztán annak ellenére, hogy a sütés kikapcsol csakúgy, mint a kézimunka, ilyenkor, péntek este mégsem álltam neki a dagasztásnak. Valami kuglófszerű sütemény is megvillant a fejemben, mert mégiscsak hamarabb elkészül, ráadásul ahhoz felhasználhatom a meglevő doboz ricottát, és van egy nagyon jó kipróbált receptem hozzá, nem kell keresgélni.

Ezt a receptet vettem alapul, csak kicsit változtattam rajta. Mire hozzákezdtem, már eldöntöttem, hogy mák is kerül bele és örülök, mert nagyon jó gondolat volt.

Akkor íme a hozzávalók:


  • 20 dkg liszt

  • 2,5 teáskanál sütőpor

  • 1/4 teáskanál só

  • 4 evőkanál darálatlan mák

  • 17 dkg vaj

  • 30 dkg cukor

  • 42 dkg ricotta vagy édes tehéntúró

  • 3 tojás

  • 2 citrom reszelt héja

  • 1 citrom kifacsart leve

  • 1 teáskanál vaníliakivonat

a citrommázhoz:



  • 7 dkg porcukor

  • 1 citrom leve

  • pici tej


Egy edénybe összeszitáljuk a lisztet, a sót és a sütőport, majd hozzáadjuk a mákot. Habosra keverjük a vajat a cukorral, hozzáadjuk a ricottát, majd egyenként hozzáütjük a tojásokat, mindegyik után jól eldolgozzuk a tésztát. Hozzákeverjük a vaníliakivonatot és a citromhéjat és a citromlevet. Ezután lazán beleforgatjuk a lisztes keveréket, de csak addig kavarjuk, amíg a tészta egyneművé nem válik. Egészen lágy, de még kanalazható masszát kell kapnunk. Ha túl száraznak tűnik, higithatjuk kevés tejjel/kefirrel. Én adtam hozzá nagyjából 2 evőkanálnyi kefirt.


Kivajazott kuglófformába kanalazzuk a masszát, elsimítjuk és előmelegített sütőben, 180 fokon 40-50 perc alatt készre sütjük, tűpróbát végzünk. Miután megsült, a kuglófformában hagyjuk kihűlni, majd tálcára borítjuk.

Elkészítjük a mázat: egy kis edényben elkeverjük a porcukrot a citromlével, majd apránként kevés tejet kavarunk hozzá. Ezt a kihűlt kuglófra kanalazzuk, a tetejét reszelt citromhéjjal dekoráljuk.



Remélem, ha kipróbáljátok Nektek is legalább annyira ízlik majd, mint nekünk! Kellemesen kiegészíti egymást a citrom és a mák íze, a ricotta igazából nem érzik rajta, inkább könnyűvé teszi a tésztát. Mindenképpen érdemes kipróbálni!

13 megjegyzés:

egycsipet

Szuper lehet! Nagyon guszta a mákpettyekkel! :))

tücsi

Nagyon jól néz ki,az a mák nagyon jól mutat benne. Nagyon szép a tésztája!:)))

trollanyu

Gyönyörű:)Nagyon finom lehet, jó, hogy nem hagytad ki a mákot:) Hasonló muffinokat sütöttem, az is isteni finom volt.

Hankka

De jól néz ki! Látszik, hogy mennyire könnyed és finom, még az illatát is érzem! :)

Kata

Judith, ez remek darabnak tűnik még így messziről is! és milyen gyönyörű a tál, amire tetted!:)))) felkerült a kipróbálandók közé.

Jade

Koszonom szepen a kedves hozzaszolasaitokat!
Valoban nagyon finom. Hetvegen ujra megsutottem, morzsanyi sem maradt belole tegnapra, ennyire finom!

Judit

Kedves Jade!

Szeretnélek egy játékba invitálni. Egy húsvéti menüt kellene csak összeállítani és a blogon közzétenni, ha van kedved, csatlakozz hozzánk.
http://90naposdietareceptek.blogspot.com/2012/04/husveti-ajanlo-jatek.html
Üdv:
Judit

Mónika

Kedves Judith!
Szeretnélek meghívni egy játékra. Nézz be hozzám kérlek: www.monikapapp.blogspot.com
Üdv.: Mónika

Hankka

Kedves Judih! Ha erre jársz, nézz be hozzám, szeretnélek meglepni egy díjjal! :)

Szemi

Ricotta ebben kernek segitseget koszonom a tobbi stimmel :-) nagyon fincsi es meg is csinalnam :-(

Szemi

Jade

Draga Szemi,
A ricottat helyettesitheted atpasszirozott turoval, ha ez a gond... A vegen mindenkeppen vard meg, hogy a formaban huljon ki, igy egyben jon ki belole.
Remelem sikerul. Nalunk a slagerlistan van :)

Ági

Köszönöm szépen! :)

keminesport3

Are you Looking for Iha Patient Portal? If you want to Access Iha Patient Portal Official webpage then here you can see the official Iha Patient Portal link. You can access all your details by entering your credentials.


Iha Patient Portal

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP