2009. december 8., kedd

Nyomott kekszek - 1.




A minap megláttam Kiskuktánál a darálós kekszeket, eszembe jutott a keksznyomó készülék, amit néhány hónapja vásároltam. Ki akartam próbálni és hogy szokjam a gépezetet először a csomagoláson levő receptet állítottam össze. Nagyon finom keksz sikeredett belőle, ropogós, könnyű, olyan szájban-olvadós :) Sajnos már nincs belőle, mert csak fél adagot sütöttem, félve attól, hogy rajtunk szárad... Holnap kipróbálom a csomagoláson levő másik receptet, az kakaós lesz.

Hozzávalók:

  • 35 dkg vaj
  • 18 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 2 ek tej
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1/2 tk mandula kivonat
  • 35 dkg liszt
  • 1 tk sütőpor

Bekapcsoljuk a sütőt 190 fokra. A vajat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a tojást, tejet, vanília és mandula kivonatot, jól elkeverjük. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, lassanként hozzákeverjük a vajkrémhez. Puha állagú tésztát kapunk. Ezt beletöltjük a keksznyomóba, majd sütőlemezre nyomjuk a kekszeket.

10-12 perc alatt aranyszínűre sütjük. Akkor van készen, amikor a keksz széle barnulni kezd. Hagyjuk néhány percig a tepsiben hűlni, majd hűtőrácsra pakolgatva hagyjuk kihűlni őket.

7-8 tucatnyi készül ebből az adagból.

Ne nevessetek ki: gyakoroltam a mézeskalácsok írókázásához, amit Karácsonyra szeretnék sütni. Csokit olvasztottam és egy zacskóba tettem, a sarkát kivágtam. De olyan kis cirkadalmasra sikerült némelyik, talán túl puha volt a csoki, vagy túlságosan erősen nyomtam a zacskót... Mindenképpen gyakorolni kell még mielőtt mézeskalácshoz fognék :)

10 megjegyzés:

iri

Milyen jol nez ki!

Macus

De szépek!

szepyke

Dehogy kell gyakorolnod! Ezek csodaszépek!:)

Bianka

Egy hideg napon, valami meleg itóka kávé, kakaó vagy karácsonyi tea mellé :) Nyammm

egycsipet

Szépségesek! :)))

Moha

Ezek nagyon szépek lettek, gondolom a család biztat a további gyakorlókekszek sütésére:))

Egyébként az írókával könnyebb lesz, a csoki folyósabb, azzal nehezebben lehet dolgozni!

duende

Régen mennyiszer csináltunk ilyet az anyuval... De jó hogy eszembe juttattad! megvan a kinyomóm még! És milyen szépen kidíszítetted, nagyon helyes kis kekszek lettek! :)

Anna

Jo oreg Wilton! Nagyon szepek! En is szoktam sutni. Egy ifitalalkozora lesutottunk vagy 8 kilot!

Gizi

Nagyon guszták és mutatósak!! Nekem is van hozzá kinyomóm, de még nem próbáltam ki. Viszem a receptet, és próbálkozom én is.:)

Judith

Iri, Macus, Egycsipet, koszonom szepen!

Szepy, a kepen nem igazan latszanak a csunyabbak, valahogy hatrakerultek ;)

Bianka, igy van. Nalunk tea, kave tarsasagaban fogyott el.

Moha, koszonom, megkonnyebbultem! Kicsit remenykedtem abban, hogy a cukormazzal konnyebb lesz banni, kulonben lehet feladtam volna...

Duende, ha van ilyen recepted, majd szivesen kiprobalnam azt is. Csak azert, hogy ne csak formara kulonbozzenek... :)

Anna, rahibaztal, ez tenyleg Wilton! Azert 8 kilo nem semmi! Viszont hamar elkeszul, sokkal hamarabb mint barmilyen mas keksz.

Gizi, erdemes kiprobalni, nincs sok pepecseles vele...

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP