2010. október 12., kedd

Tárkonyos csirkeraguleves


Többféle változata megtalálható a receptes oldalakon, ez lett az én kedvenc változatom. Rendkívül finom, hamar elkészíthető leves. Nálunk nagyon bejönnek a savanykás ízesítésűek - a csorbafélék, ahogy ezt nálunk mondanák, - ez is a kedvencek közé tartozik mostmár.

Hozzávalók:

  • 2 csirkemell
  • 3-4 szál sárgarépa
  • 2-3 szál petrezselyemgyökér
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 cikk fokhagyma
  • 2 szál angolzeller
  • 6-7 gombafej
  • 4 nagyobb krumpli
  • 1 kisebb borsókonzerv
  • 1 evőkanál liszt
  • 2 dl tejszín
  • só, bors
  • 2 tk szárított tárkony
  • citromlé



A zöldségeket megpucoljuk és apró darabokra vágjuk. A csirkemellet ugyancsak apróra vágjuk.



Egy lábasban 2-3 evőkanál vajon üvegesre pirítjuk a hagymát, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, néhány percig kavargatva tovább dinszteljük, majd hozzáadjuk a csirkemellet. Kevergetve pároljuk 3-4 percig, majd hozzáadjuk a zöldségeket, kivéve a borsókonzervet. Megszórjuk a liszttel, összekeverjük és felengedjük annyi forrásban levő vízzel, amennyi 1-2 ujjnyival ellepi a zöldségeket.



Sózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk a tárkonyt. Fedő alatt lassú tűzön addig főzzük, amíg a zöldségek meg nem puhulnak, ekkor hozzáadjuk a leszűrt borsót. Kevergetés közben hozzáöntjük a tejszínt és addig főzzük tovább, amíg egyet rottyan. Akkor lezárjuk és hagyjuk néhány percig, hogy a tejszínnel is összeérjenek az ízek.



Tálaláskor savanyítjuk tetszés szerinti mennyiségű citromlével.



Kriszta, sajnálom, ehhez nincsenek fázisképek, még azelőtt készült, mielőtt megígértem neked a részletes leírást :) Ráadásul gyorsan, a maradék érte meg csak a fényképezést...

18 megjegyzés:

Katina

Mmmmmmmmmmmmm...

Jutka

Imádjuk ezt a levest, meg is éheztem :)

4Gyerek

jöhet. bármilyen leves. ellenben elgondolkodtam. szárított tárkony? valahogy úgy adódott, hogy eddig mindig Anyukámtól kaptam, befőttesüvegben, ecetesen. de savanykás kajákba használva így pont jó. van tárkonynak felhasználása ahol nem savanykás a komplementer íz?

Borzási A. Kriszta

drága vagy! köszi ígyis! a részletes leírás a lényeg, nem épp a kép, szóval így nagyon jó!

Borzási A. Kriszta

amúgy te vagy az egyik ihletforrásom itt: http://kisskrisztareceptek.blogspot.com/

na, meg persze mutti:)

Abigél

mi is így szeretjük,bár eddig nem raktam bele gombát.majd így is kipróbálom:)

Gál Edith

Nagyon fincsi lehet!!

Bianka

Hű most elfogadnám ebdére. Isteni

egycsipet

Fincsi, jöheeeeet(ne)! :)))

Ildy

Ezt a levest naggggyon szeretetm! És a tiéd pont úgy néz ki, ahogy az anyu szokta csinálni:) Ezért külön piros pont jár!

Szemi

Mi is nagyon szeretjük ezeket a savanykás leveseket, úgyhogy viszem is a receptet, köszi! :))

Andi/cuki

Nagyon guszta, nagyon szeretem, ezt nekem az uram szokta elészíteni!:-))

Jade

Koszonom szepen Mindenkinek a kedves hozzaszolast!

4gyerek, en meg uvegeset, ecetesen nem hasznaltam. Annak biztosan intenzivebb ize van, mint a szaritottnak. En szemely szerint eddig keveset hasznaltam ezt a fuszert, de csirket akarok hamarosan tarkonyosan elkesziteni, mar kineztem a receptet egyik kedvenc szakacskonyvembol :)


Kriszta, orulok, hogy igy is jo lesz :)

Abigel, erdemes kiprobalni gombaval is!

Ildy, koszi a piros pontot :)

Andi, milyen szerencses vagy!

Katina, Jutka, Edith, Bianka, Csipet, Szemiramisz, koszi, hogy beneztetek!

Agness

Imádom!!!isteni finom, napi szinten tudnám fogyasztani:-))

Jade

:)

Túry Amália

Kedves Judith! Ez a mai ebédem, párom majd vacsira kap belőle. Nagyon finom, köszi a receptet! :)

Jade

Ami, ugy orulok, hogy izlett!

Unknown

Sosem főztem még ilyen levest. Ma ez lesz az ebédünk. Pulykából. 🥣🥒🍄🥕🌶🍜😍

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP