2010. október 5., kedd

Karfiolkrémleves sonkával


Nagyon szeretjük a krémleveseket, télen-nyáron szívesen fogyasztjuk, de leginkább amikor beállnak a hűvösebb idők. Ez a leves igazán laktatós, kellemesen sűrű és nagyon finom, ezért szívből ajánlom kipróbálásra.



Hozzávalók:

  • 1 kisebb fej karfiol
  • 1 közepes hagyma
  • 1/3 dl olaj
  • 2 krumpli
  • 3-4 angol zellerszár
  • 20 dkg sonka
  • 2 dl főzőtejszín
  • 10 dkg cheddar sajt (elhagyható)
  • 2 evőkanál étkezési keményítő
  • bors
  • ételízesítő
  • petrezselyemzöld

A hagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk, a karfiolt rózsáira szedjük és apró darabokra vágjuk. A krumplit meghámozzuk és kis kockákra vágjuk, a zellerszárakat vékonyra szeleteljük.

A hagymát egy lábosban üvegesre pirítjuk az olajon. Hozzáadjuk a karfiolt és krumplit, néhány percig kavargatva dinsztejük.

Felöntjük annyi forró vízzel, amennyi jól ellepi a zöldségeket. Hozzáadjuk a zellert, és tetszés szerint adunk hozzá ételízesítőt. Lefedjük és alacsony hőfokon főzzük 5-10 percig, majd hozzáadjuk az apró kockára vágott sonkát.

Ezután tovább főzzük addig, amíg a zöldségek meg nem puhulnak. Botmixer vagy krumplitörő segítségével félig pürésítjük a levest.


A keményítőt egy edényben csomómentesre keverjük 3-4 evőkanál hideg vízzel, lassanként hozzáadjuk a tejszínt, majd hozzáöntjük a leveshez és folytonosan kavargatva addig főzzük, amíg rotyogni nem kezd. Ekkor levesszük a tűzről, megkóstoljuk és ha szükséges, utánaízesítünk sóval, őrölt borssal.
Tálalás előtt belekeverjük a reszelt sajtot és apróra vágott petrezselyemzölddel tálaljuk.

15 megjegyzés:

Ildy

A Cheddart elhagyni? Nanemár! Kiváló recept!

Nina

Hello Judith and thanks for visit and comment!
We all love this kind of soup, looks very good!...and all of your dishes!xo

Piroska

szia Judith. Feltettem a receptet. En csak a tesztat keszitettem ugy, ahogy van. Tulajdonkeppen nekem annak a receptje kellett. Az afonyahoz vettem egy doboz fillinget es meg tettem bele afonyat is. Az almat azt csak nagyon vekonyra szeleteltem bele es fahejjal megszortam. Variald, ahogy szeretitek.

Gál Edith

EZ NEKEM NAGYON TETSZIKKKK!:)

Bianka

Nyammi nagyon finom lehet

chriesi

Nagyon guszta!

ZoknisPanka

Isteni finom lehet...Hű de éhes lettem! :)

boci

Hmm, nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni :) Cheddart én sem hagynám el :)

Borbás Ági

Köszönöm az ötletet. Már gondolkodtam, hogy hétvégén mi legyen a leves variáció, és te ezzel a krémlevessel sokat segítettél.

Pár héttel ezelőtt elkészítettem a muffin formában sült fasírt golyókat. Nagy sikert aratott. Köszi.

Ami

Finom! :)
Ezt el tudnám fogadni ebédre :)

4Gyerek

Jajj...ismét gyomrot nem kímélő recept. Úgy ennék ilyent is.
Istenem, meddig tart egy gyomorhurut?

Borzási A. Kriszta

JUdith, nekem csak egy kérésem lenne: minden receptet (főleg leveseket) ilyen részletesen írj le, jó?:)

Jade

Koszonom szepen Mindannyiotoknak!

Dekor es Mentha, nagyon orulok, hogy izlett a fasirtgolyo, Gesztenye erdeme... Remelem ez a leves is izleni fog!

4gyerek, remelem azota mar jelentosen jobban vagy es akar egy ilyen levest is elfogyaszhatsz!

Kriszta, igenis! Ezutan csakis igy! :)

Hankka

A lányom kérésére elkészítettem a hétvégén, és valóban nagyon-nagyon finom leves, köszönöm a receptet!

Jade

En koszonom a visszajelzest! Nagyon orulok, hogy izlett es koszonom, hogy eszembe juttattad! Kedvet kaptam hozza es holnap ez lesz vacsorara :)

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP