2011. március 21., hétfő

Alufóliában sült csirkemell



Két hete történt, hogy Édesanyám egy receptet keresett itt, a blogon, és nem találta. Nem sokkal később beszéltünk és rákérdezett, hogy merre keresse. Én bizonygattam neki, hogy biztos másvalakinél látta, mert én olyat nem készítettem. Erre ő addig mondta és többször körülírta, hogy lassan már derengeni kezdett az a bizonyos csirkemell recept, amit ezelőtt több, mint 10 évvel készítettem.

Ledöbbentett a gondolat, hogy már ennyi ideje böngészem a gasztro-oldalakat, hisz ezt a bizonyos receptet is egy angol nyelvű receptes oldalon találtam anno. (Akkoriban még nem volt tudomásom magyar nyelvű gasztroblogokról és most nagyon értékelem, hogy olyan sok helyről kaphatok jó ötleteket vacsorához vagy gyors ebédhez.)

Vendégeket vártunk, így még aznap este kipróbáltam az emlékbeli receptet. Érdemes volt, mert azt hallottam a vendégeinktől, hogy ez a csirke olyan, mint amilyet a repülőgépeken szolgálnak föl. Dicséretnek vettem :) Valóban nagyon lédús, csöppet sem száraz, ízletes csirkehúst vacsoráztunk, párolt rizzsel és salátával tálalva.

Állítom, ha valaki ezt kipróbálja, sokszor fogja még elkészíteni. Ráadásul hamar elkészül a nagyon finom étel, ezenkívül kezdő konyhatündérek is megpróbálkozhatnak vele, biztos lesz a siker!

Egy vastagabb alufólia darabot megkentem a matt oldalán kevés olajjal. (Ha vékony fóliánk van, duplán hajtsuk össze.) A csirkemellet a vastagabb szélén kissé felvágtam és szétnyitottam. Egyik oldalát sóztam, borsoztam és meghintettem szárított bazsalikommal. A másik oldalát is sóztam, borsoztam és meghintettem kevés szárított rozmaringgal, ráfektettem a húst az alufóliára. Közepére helyeztem egy fél zöldhagymafejet és mivel volt itthon némi gomba és bébisárgarépa, abból is tettem néhány szeletet rá.


Ezután megpakoltam 1-2 evőkanálnyi darabokra vágott paradicsommal (levestül, de akár konzervet is használhatunk), megszórtam reszelt sajttal, majd frissen aprított petrezselyemzölddel.


Először felül összefogtam a fólia két végét, behajtogattam 1 cm vastagon kétszer, majd az oldalsó nyílásokat is felhajtottam 1 cm szélesen, kétszer. Kissé megemeltem a széleket, hogy a nedvek ne szökhessenek meg sütés közben.
Személyenként 1 ilyen adagot készítettem és tepsire helyeztem. 210 C fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem. Hihhhhetetlenül finom volt!


11 megjegyzés:

Nelli

Finom lehet!Szeretem használni én is a bazsalikomot és a rozmaringot.:-)

Zsuzsa

Ma kipróbálom, fiaim csirke-kedvelők, a nagy szinte csak azt enne! Köszönöm!

4Gyerek

Hű, még egy remekül hangzó tipp a szárnyas mell ízletes és nem széraz végeredményére.
Egyszer tuti kipróbálom.
köszi

Bianka

Micsoda ízvilág

Gál Edith

Hááát...szóval....mindazonáltal...:))
Ez csakis nagyon finom lehet!!! :)

egycsipet

Hű, de jól néz ki, még ebéd előtt vagyok, ez merénylet... :)

Eszter

Nagyon jól néz ki, biztosan nagyon finom!

Életünk és ételeink

nagggyon guszta! és biztosan finom is, a hozzávalókat látva!

Rékamanó

Nagyon jól néz ki =) guszta!!

A kollega

Szia,nézz átt hozzám :-) meglepi vár.

atira

Nagyon jól néz ki !

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP