2011. március 7., hétfő

Túrós rózsapogácsa


Még tavaly láttam Macikonyhán hasonló kelt-tészta formázást (sós változatban), aztán mikor itt megláttam a rokon változatot, nem vártam sokáig, kipróbáltam. Érdemes odakattinkatni, mert az eredeti szerintem sokkal szebb lett az én próbálkozásomnál. Elkészíthető a kedvenc, otthon már jól bevált kelt-tésztánkkal, vagy az alábbi, eredeti receptet szerint:


Hozzávalók:
  • 50 dkg kenyérliszt
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • fél teáskanál só
  • fél dl olaj
  • 2,5-3 dl tej
  • reszelt citromhéj
  • vaj vagy tojás a kenéshez

töltelékhez:

  • 60 dkg túró
  • 2 tojás
  • 20 dkg cukor
  • vaníliakivonat
  • reszelt citromhéj
  • csipetnyi só
  • 1-2 evőkanál búzadara (ha szükséges)



Az élesztőt felfuttatjuk kevés langyos, cukrozott tejben, majd a többi hozzávalóval rugalmas, közepesen lágy kalácstésztát dagasztunk. Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük.

Közben összekeverjük a töltelék hozzávalóit, ha lágynak találjuk, adjunk hozzá búzadarát is.

A megkelt tésztát 16 egyforma darabra osztjuk (ha nagyobb pogácsákat szeretnénk, osszuk 12 db-ra). Egyenként nagyjából 10-12 cm átmérőjű körformára nyújtjuk és az alábbi képen látható módon 6 vágást ejtünk rajta. A közepére teszünk 1-2 evőkanálnyit a töltelékből,



majd minden második szirmot felhajtunk és kissé összeragasztjuk a széleket.



Ezután a megmaradt szirmokat hajtjuk föl és összecsíptetjük. Bátran lehet próbálkozni a formázással, nem kell föltétlenül ezt a sorrendet követni. Csak azért írtam le, mert nekem ez a módszer vált be leginkább. De mindenképpen teszek még egy próbát a spanyol briós tésztájával, az az örök kedvenc...



Hagyjuk duplájára kelni a pogácsákat/briósokat, majd megkenjük tojással vagy olvasztott vajjal. 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük, porcukorral meghintve tálaljuk.

24 megjegyzés:

Gesztenye receptjei

Judith!
Szenzációsan néz ki:-))
Mindenképpen elmentem a receptet.
Nekem is a spanyol briós a nagy kedvenc:-))

Tücsök Bogár

Egy újabb csodálatos remekmű Tőled! Meglepődnék, ha nem söpörne végig ez a szépség a blogokon. :)

Gál Edith

Egyetértek az előttem szólókkal...:)
GYÖNYÖRŰ!!!

Zsuzsa

:) Nagyon szép!

Kékmadár

Ezt kipróbálom és biztos vagyok benne, hogy nagy kedvenc lesz itthon!

Szemi

Nagyon szép lett! Igazán érdekes a formázás, szerintem jön a rózsa-hullám! :)

Raindrop

Óóó, nagyon tudnám szeretni, és milyen gyönyörű!!! :)

Életünk és ételeink

Gyönyörű és nagyooon guszta!

Kriszta

Gyönyörűek!

egy pici

Nagyon szépek!

Névtelen

Edesem,gyonyoru mint minden amit csinalsz.

Tündi Daika

nahát milyen ötletes! Ügyes vagy te nagyon :)

Ottis

Nagyon finom lehet!

Kékmadár

Megcsináltam és nagyon finom lett!
(A blogom találsz képeket.)

Andi/cuki

Egyik szebb, mint a másik! Receptet vittem:-))

A kollega

Nagyon jóll néznek ki,és az ízük is bisztosan nagyon jó.

Ildy

Csodás lett!

Foodafok

Gyönyörűek!

Orsi

Nagyon szépek!:)Köszönöm a receptet,meg is sült az első adag:)))
Nagyon guszta lett;)

Névtelen

Az enyém is csodás lett, nagyon köszönöm - igaz több lisztet kellett hozzá tennem. Ez volt az első recept, amit kipróbáltam. Szeretném megsütni a tonhalsalátával töltött tölcsért is. Valaki tud segíteni mi az a burgonyaszirom? Gondolom nem chips.

Névtelen

Dagasztás közben annyira ragacsos volt, hogy hozzáadtam még bőven lisztet, hogy rendes állaga legyen. Majd kelesztés után nem lehetett (a plusz lisztekkel együtt sem) kinyújtani, annyira ragadt a tészta. Nagyon mérges vagyok...

Jade

Sajnalom, ugy tunik a kenyerliszt amit en itt hasznalok tobb tejet vesz fel, mint az otthoni... Valaki meg is jegyezte fennebb egy hozzaszolasban, hogy tobb liszt kellett hozza.

Névtelen

Tovább próbálkozom. Csak előzőleg már nagyon rákészültem, hogy ehetek belőle... :)

(Te milyen kenyérlisztből csináltad?)

Jade

En itt Five Roses nevu kanadai kenyerlisztet hasznalok, ennek magas a sike'rtartalma (mindig jol sikerulnek a peksutemenyek belole), de sokkal tobb tejet vesz fel a teszta, eppen ennek koszonhetoen. Ha javasolhatom, az elesztot futtasd fel keves tejben, a majd adagold lassankent a tejet dagasztaskor, amennyire szukseges. Remelem sikerul legkozelebb! Szivbol drukkolok!

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP