2009. június 8., hétfő

Pudding cake - Gittától

Hétvégére sokat sütöttem, mert vendégünk van és ajándékoztam is. Majdnem mindet feltettem ide a blogra, viszont a legfinomabb most jön. Nagyon gyorsan elkészithető, kellemes, könnyű, hűsitő desszert a nagy melegben. Nekem most felér egy fagyi élvezetével, nemrég kihevert tüszős mandulagyuladásom okozta fagyi-elvonó kúra ideje alatt :)


Egy sütés nélküli édességről van szó, amit egy hete volt szerencsénk megkóstolni pennsylvaniai barátainknál/ pótszüleinknél. Már akkor elkértem a receptet, mert tudtam, hogy ezt szeretném hamarosan elkészíteni, annyira ízlett.
Ezúton is szeretném Gittának megköszönni a receptet! :)

Hozzávalók ( kb. 20x20 cm-s tortácskához):
  • 27 db/ 20 dkg Honey Graham Crackers vagy haztartasi keksz
  • 1 csomag Jell-O Instant Pudding - Cheesecake flavor
  • 1,5 cup vagy 4 dl tej
  • 1 zacskó Knox zselatin + 1 zacskó Dr. Oetker piros tortazselé
  • kisebb doboz Heavy cream, vagy 2,2 dl tejszín

Megj (európaiaknak) : az instant puding helyett használhatunk epres pudingport (pl. Dr. Oetker-t, ilyen sajnos itt kevés boltban kapható), ebben az esetben nem kell bele sem zselatin, sem tortazselé! 4 dl tejjel és 3 kanál cukorral pudingot főzünk, melegen (nem forrón) öntjuk a kekszre.

Máz:

  • 2 kanál kakaó
  • 2 kanál víz
  • 3 kanál cukor
  • 1 kanál vaj
  • 2 kanál vanilia frosting vagy fehér csoki
Én alufólia tepsit használtam, mert ez volt az egyetlen magasfalú, négyzet alakú edényem.
Éppen jól passzolt bele a keksz mérete is. :) Az aljára rakosgattam 3x3 kekszet.

Ezután csészébe, kb. 1 dl vízbe tettem a zselatin port és tortazselét. Hagytam pár percet, hogy megduzzadjon, majd betettem a mikróba kb. 20 másodpercre, amíg a zselé-szemcsék épphogy megolvadtak (nem kell forrnia).
Felvertem habverővel a pudingot, mikor besűrűsödött, hozzáadtam a langyos zselatint. Ezt azonnal beleöntöttem a tepsibe. Jött újabb réteg keksz.

Felvertem a tejszínt, a végén hozzáadtam 1 kanál porcukrot. Ezt elsimítottam a kekszen, majd letakartam újabb 9 keksszel.
Szóval így sorakoztak: keksz - puding - keksz - tejszín - keksz.
Erre kentem rá a forró csokimázt: a kakaót, cukrot összekeverjük egy edényben, hozzáadjuk a vizet és felfőzzük addig, amíg a cukor szemcséi elolvadnak. Levesszük a tűzről és amíg forró, hozzákeverjük a vajat, ettől szép fényes lesz :) Azonnal rákenjük és mehet a hűtőbe.
Kb. 15 perc alatt megdermedt a máz, a frosting-ot mikróban megolvasztottam, és rácsurgattam. Ezt fehér csokival is lehet helyettesíteni.
Egy éjszakát hagyjuk a hűtőben, másnap fogyasztjuk.




2 megjegyzés:

Ottis

Nagyon jól néz ki a sütid!

Jade

Koszi Ottis! Nagyon finom is!

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP