2009. június 13., szombat

Zabpelyhes- csokis keksz


Ezeket azért szeretem, mert ha kell hónapokig eláll (na, ja...) és olyan finom csemege tud lenni a reggeli vagy délutáni kávé mellett.
A receptet az itteni "átlagos" lisztes tasakról vettem, annyit változtattam rajta, hogy adtam hozza zabpelyhet, amitől szerintem különlegesebb, finomabb íze van.

Kimérésnél használhatunk 1 cup megfelelőjeként egy 2,5 decis csészét.

Hozzávalók:
  • 1 1/2 cup puha vaj vagy margarin (34 dkg)
  • 1 1/4 cup cukor
  • 1 1/4 barna cukor
  • 1 kanál vanília esszencia
  • 2 tojás
  • 4 cup liszt
  • 2 kiskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 3-4 cup csoki chips
  • 1 1/2 cup zabpehely
Egy tálban mixerrel habosra keverjük a cukrot, vanilint és tojást. Hozzáadjuk a lisztet, szódabikarbónát, zabpelyhet és sót, majd belekeverjük a csoki darabokat. Kiskanállal tepsire halmozzuk, előmelegített sütőben, 180 fokon 10-12 percig sutjuk. Amikor kivesszük a sütőből, a kekszek közepe meg puha, azonban ez így jó, mert hűlés közben keményszik meg.

0 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP