2009. szeptember 14., hétfő

Csokis- áfonyás kalács


Mohánál láttam meg múlt héten ezt a kalácsot. Nagyon megtetszett a töltelék, csokilencséből volt itthon, az aszalt meggyet aszalt áfonyával helyettesítettem.

A spanyol briós tésztájából készítettem a tésztáját, életem első kalácsát. Annyira ízlett a briós, hogy azóta már kétszer is elkészítettem csokisan és vajasan is, ezért próbálkoztam meg kalácsformában is vele. Ezúttal a kalácstésztát kissé keményebbre gyúrtam (kevesebb tejet használtam), hogy lássam a különbséget, mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy a lágy tésztából finomabb, foszlósabb a briós is, a kalács is.



A megkelt tésztát két részre osztottam, kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal és megszórtam csokilencsével és aszalt áfonyával. Feltekertem, majd összefontam és a sütőformába tettem.
Duplájára kelesztettem, lekentem 1 tojás és kevés tejszín keverékével, majd 200 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.



Lesz még ilyen...

10 megjegyzés:

Limara

Gyönyörű lett, jól látszik, milyen foszlós! :))

Süti Bazár

Nagyon gyönyörű!! Nem is gondolná az ember, hogy az első :-))

Kata

Ez is klassz, milyen jókat sütsz!

Jade

Koszonom szepen, nagyon kedvesek vagytok!

egycsipet

Hogy ez milyen csodás lett! Le a kalappal! :))

Cat

this must be so good !

erős ildikó

De szép lett! Csak ámulok! No és nagyon szeretem a csokit meg az áfonyát...

Jade

Egycsipet, Napmatka, koszonom szepen. En is nagyon orultem az eredmenynek, mindenkeppen felbatorodtam tovabbi kalacskeszitesre...

Catalina, it was good indeed. I used the ensaimadas dough recipe and filled it with chocolate chips and dried cranberries. Made two logs and twisted them before letting it rise in the pan for the second time. Brushed the top with egg and cream mixture.

Gesztenye receptjei

Juduth!

Megint Nálad találtam valami finomat, most ezt a kalácsot.
Csodálatosan finom, jól sikerült, ha lesz időm felrakom :-)
KÖszi a receptet.
Üdv. gezstenye

Jade

Draga Gesztenye!
Nagyon orulok ennek is! Biztosan gyonyoru lett, mint minden Nalad...

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP